Nov 18, 2009

korang gile ngn kwan2?!!!

owh ye
norma budak2 skrg
cukup caring ngn kwan2
punye byk prob korunk crta ngn mereka
ish3
smpai kdg2 melbihkn mereka dari parents

actly kte kat dunia nie tak perlukan rakan2 r kwan2
btol tak??!! ape?!! tk btol
sabo2
dgr dulu..
sbnarnye aku tulis nie sbb aku kdg2 hairan,
knpe la korunk pentgkn sgt prasaan kwan2
kdg2 sanggup buat pkara yg slah, demi nk jaga prasaan kwan tue
aku tk ckp kat korunk je
aku pown kdg2 rase gitu
sbb tue la aku bfikir tentg masalah nie

hmmm
fikir punye fikir
yg skrg nie pown
kalu kte sunyi, yeke kwan2 kte dtg teman??
owh, korunk jawab ade dtg teman ye
ok2, fine aku mngalah
pastu2 kalu korunk ajak hang out
ade ke dyorg nk ikot?!!
ade!! owh aku kalah lagi
pastu2 korunk ajak dtg open house??? eh, dyorg datang jugak!!!
aku kalah lagi

ok2 fine
last one, kat sini mybe kbykkan kawan2 akan bantu,
so sbb tue la korunk syg sgt2 kwan2 tue
tp
tp
tp
kalu korunk kat padang masyar!!!
ade tak sape2 dari best fren korunk tue!!! akan tolong korunk??
takde kan

so kita kat dunia nie
pentgkan ape yg pentg dulu
pentgkn habluminAllah dulu, iaitu hubungn dengan Allah swt, termasuklah kekasihNya, Rasulullah
kemudian diikuti habluminannas, iaitu hubungan manusia
pertama, ibu
kedua, ibu
ketiga, ibu
then, baru bapa
kmudian family,
kmudian guru2
kmudian diri sendri
then barulah rakan2

jgn sesakali letakkan rakan2 tue seolah2 myamai ibu bapa
takowt2 korunk akn meltakkn mereka seolah2 sma dngn HabluminAllah.. slah tue
kalu kwan tue nk tacing2 pasal benda kecik
pedulikan, pntgkan dulu habluminAllah,
ble da selsai urusan dgn Allah dan kekasihNYa
parents dahulu, kemudian family
kemudian guru2
kmudian diri sendri
insyAllah, kalu korunk ikut tips nie kerana nk mncari keredhaanNYa
korunk akan berjaya dunia akhirat

kalu kawan2 tue tk boleh nk faham dengn kputusan korunk nk ikut cara nie
bimbing dy
jgn biarkan

igt!!!
kawan senang dicari
rakan senang dicari
tetapi
shabat susah dicari

utk mnjdi rakan memng senang
utk mnjdi kawan lgi senang
tp utk mnjdi shabat, bukn mudah..

insyAllah.. kita doakn same2 =D

1 comment:

Anonymous said...

thanx john!