Nov 19, 2009

korunk igt aku gila ke??

aku,
aku rse kematian hampir shaja dgn aku
(slalu tegor aku, "wahai muhammad muhaimin binti nor shamsiah, aku bakal menjemputmu")
aku tnak mati mcm mne org laen mati
aku lebih berharap syahid!!

sbb tue aku slalu meminta agar djadikan aku sbhgian dari tentera penegak agmaNya
korunk smua yg ckp aku merepek nie, sbnarnye penakut!!!
penakut nk mati
mintak maaf la, aku mcm nk marah sket
aku rasa terhina sgt2!!! sbb ada org ckp aku merepek apabila nk buat formasi tentera al-mahdi
ape yg merepek nya??
aku memang ske buat2 lawak bodo, joke2 maen pasal benda laen
tp kalu hal yg mcm nie aku tk pena buat maen2

nk taw tk knape aku gila sgt nk mati syahid nie??!!
ade diriwayatkan kisah diakhirat kelak
ada seorg pemuda berkata dan memohon kpd Allah supya dia dipulangkn didunia pada saat2 kmatian syahid dy, dy ckp bgitu indah dan SEDAP kmatian syahid tue
nak taw?!! mati biasa nie perit taw, bgaikn disiat kulit hidup2
ditusuk 1000 pedang, itu pon kalu korunk nie org yg baek!!

lagi satu
kita nie byk buat dosa
syurga pun tak layak bg kita
tp sanggup ke pg ke neraka??!!
dgn mati syahid sahaja kita akan mudah msuk syurga!!
percayalah, itu janji2 Allah
Allah swt tk pnah berbohong

so please!! aku mengindamkan syahid
aku lebih cintkan syahid dari hidup
aku lbih cintakan mati sbb aku takowt, kalau aku hidup, aku akan mkin byk buat dosa, akan makin jauh dari Allah
aku tk bole buno diri
itu berdosa
so
jgn senang2 nk kondem aku ckp aku merepek
demi Allah swt, aku mengharapkan petunjuk kepada kamu smua
dan juga diri aku

myb smgt nie sementara
tetapi aku mgharapkn berkekalan

mari kta doa same2

No comments: