Nov 19, 2009

nak pandai blaja??! nk berjaya dapat smua high score je?? =D

owh ye
aku nie tulis punye tulis time tgh emotional nie
nk taw npe?? (bukak la post aku sblum nie)
tkpe ek
aku cube cool sket

byk org akan dtg bertanya,
macam mane ko blaja ek,
mcm mne ko jdi pandai ek
kbykkan kita smua mcm tue
aku pown, sbb tue la aku berfikir tntg hal nie

kita manusia normal
dilahirkan dgn akal yg sama keupayaan
fizikal juga
dan juga nafsu yg same kehendak dan kecenderungn nya
kita smua belajar benda yg same
cikfu pown lebih kurang sama
ade yg best ade yg sebaliknya
tp knpe kita berbeza?!!
ade yg pandai dari kita?? apa rahsia nya
woish, bg aku, kita nie smua blaja sama je
time nk periksa ulang kaji
time cikgu ajar beri tumpuan
tp kita still ade perbezaannya
aku harap, bukanlah aku tulis nie untuk mmbngga diri,
tp mudah-mudahan dpat mmbantu kamu

ade satu kajian
menyatakan, peratusan untuk seseorg itu berjaya adalah kerana kerohaniannya
bukan kerana kebijaksanaannya
ataupun cara dy blaja r what so ever
kerohanian mempengarhui peratusan besar untuk seseorg berjaya
kalu aku, aku percaya peratusan itu adalah lebih 90%
kalu koruk nk nafikan
korunk cube la tgk sendri
cari mne2 kwan, yg nmpak gaya dy mcm tak hebat
tp pada hakikat nya, keputusan dy smua cemrlang
aku da byk buat pemerhatian
aku jumpe byk budak2 yg hebat2 result dy nie smua kerohanian dy tinggi
aku ade jumpe sorg gurl nie, dy protecting buku dy!!
siap cium, bungkus elok2, pegang elok2, selak pown lembut2 je
aku heran, aku tnye la knpe
dy jawab!! kita mesti hormat ilmu. pendek sahaja jawapan dy
tp sudah cukup tunjuk kerohanian dy tinggi
dy hormat ilmu, maknanya dy hormat kpd Allah, dy syg ilmu, maknanya dy syg Allah
aku tgk gurl nie, slalu dpt high score, tp kalu mcm kat kelas kan
dy mcm lmbat pick up sket (ehe3 ngutuk dy skali skala ;p)
tp amazing, dy yg lambat pick up tue pown
slalu result bagush.. nk taw ke brape?!!
ntah, aku da tk sme skola ngn dy
tp yg aku dgr dy paling kurang penah dpat 7A

tolong jgn mengeluh ckp
mcm mne?!! aku tk reti nk merohanikan diri aku
aku tak reti ini
aku tak reti itu
jgn bersikap bgtu
kita sbgai org islam, yg mempunyai Tuhan yg Maha kuasa
kita harus usaha mncari ikhtiar, berdoa, kmudian brulah bertwakkal
ade ke korunk jumpe dlam islam ckp
mengeluhlah kamu sblum mmbuat ssuatu?!! takde kan
keluhan tue smuanya syaitan sahaja
sentiasa berdoa kpd Allah, buka kan pintu hati kita
jgn risau, Allah Maha Kaya
kalu 1st time mintk tak dpat
mintk 2nd time
kalu tk dpat mintk lagi
tp kalau da sjuta kali mintak tak dpat2
mintak jugak lagi
alhamdulillah Allah sedang menguji kamu
Allah nk tgk setkat mana korunk berharap pada dy
kalu manusia biasa skrg nie, takat 10 kali pown da fed up kowt
kalu smpai kesjuta kali korunk mintak
mmng btol lah, korunk mmng mngharapkn Allah sgt2
insyAllah korunk akn ketemu pintu hidayahNya
ok, aku smbung lagi ye
topic ni panjang

kita sma2 doa
agar kita sma mendpat naungan disisiNya

No comments: